مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 ساعت 02:452020-05-17پزشكي

بیماری فاسیولا چند روز نهفته می ماند؟


استاد انگل شناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از زمان خوردن انگل فاسیولا تا ظهور نشانه های بیماری چند هفته تا چند ماه طول می کشد گفت: - ایسنا/گیلان استاد انگل شناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از زمان خوردن انگل فاسیولا تا ظهور نشانه های بیماری چند هفته تا چند ماه طول می کشد گفت: پس از طی این مدت علائم و نشانه های بیماری به صورت تب گاهی همراه با لرز و عرق شبانه، دردهای شدید شکمی و .

ظاهر می شود.

دکتر کیهان اشرفی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه فاسیولیازیس به عفونت یا بیماری ناشی از انگل های فاسیوال گفته می شود اظهار کرد: این انگل ها که مردم آن را به نام کرم کپلک گوسفند نیز می شناسند، تا حدود30 سال قبل عمدتاً سبب آلودگی دام ها بود و به علت کم بودن موارد بیماری ناشی از آنها در انسان، اهمیت پزشکی و بهداشتی قابل توجهی نداشته اند.

متأسفانه در طول دو سه دهه گذشته موارد فاسیولیازیس انسانی در مناطق مختلف جهان به میزان بسیار زیادی افزایش یافته و در حال حاضر حدود 17 میلیون نفر از مردم دنیا در بیش از 60 کشور به آن مبتلا می باشند.

وی با بیان اینکه در ایران در سال های 1368 و 1378 دو همه گیری بزرگ بیماری اتفاق افتاد که طی آن حدود 17هزار نفر از مردم استان گیلان، به خصوص در بندر انزلی و رشت، به فاسیولیازیس مبتل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری فاسیولا چند روز نهفته می ماند؟

بیماری فاسیولا چند روز نهفته می ماند؟